Cervera



Cervera behövde hjälp att öka den digitala försäljningen vilket utvecklade sig till en innovativ digital plattform. Lösningen är flexibel och utgår ifrån det fysiska shoppingbeteendet med en digital anpassning där enkla produktpresentationer samsas med kampanjer, inspirerande sektioner med redaktionellt material och recept som lockar till att dela bilder i sociala mediekanaler.

Plattformen och den visuella kommunikationen bygger på idén att servera användaren ett "smörgåsbord" som inspirerar och skapar en ”Jag vill ha känsla”.

      

Cervera.se ska vara en webbplats där innehållet används av butikspersonal men samtidigt ger inspiration och information till kunderna. Ett koncept som innebär fler återkommande besökare och inte minst ökad försäljning.

En kravlista Cervera hade var: tydligare gränssnittstänk, superenkel navigering, stora inspirerande produktbilder, stor inspirerande bakgrund, banners med "hotspots", enkel och bra sökfunktion både för produkter och information på sidan.

 


 

   

 
 
 
 
Post
Samtal
Instagram
LinkedIn